lördag 3 april 2010

Amanda Svensson

Idag hittade jag en nyskriven novell, Loco, av Amanda Svensson i DN. Läs! Läs! Sedan hon läste högt ur sin roman Hey Dolly på litterär after work på Debaser har jag varit lite kär i henne. Och nu har jag insett att jag kanske måste backa på det där om humor i böcker. Visserligen har jag inte läst hela Hey Dolly (än!), men jag minns ett avsnitt om att barn visst kan vara fula. Ja, det är cynsikt. Ja, det är lyteskomik, men jag gillar det. Det är roligt, helt enkelt. Skulle för övrigt vara intressant att undersöka varifrån min cyniska humor kommer. Jag tycker att jag är en hyfsat reko person för övrigt. Men, men, det är en helt annan fråga. Hey Dolly finns på min att-läsa-lista. Jag återkommer.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...