fredag 16 april 2010

I valet och kvalet

Har fått två underbara lästips i dagarna. Skolans fina bibliotekarie tipsade mig om Hungerspelen av Suzanne Collins (2008) och min vän Daniel, som för övrigt gillar Hjalmar Söderberg lika mycket som jag, tipsade mig om Maryse Condés Desirada (2010). Så här skriver Bokus om de båda:

"24 deltagare. Bara en överlever. Allt direktsänds. En gastkramande framtidsroman om liv och död. Det är upprörande, spännande, romantiskt och omöjligt att sluta läsa."

"Desirada är en berättelse som sträcker sig över tre generationer och tre kontinenter. Det är en familjesaga om förlorad kärlek, om mörka hemligheter och gäckande sanningar. Maryse Condé är Västindiens främsta författare. När romanen Färden genom mangroven utkom på svenska hyllades den av en enig kritikerkår."

Vad ska jag välja?


PS: Jag valde Hungerspelen. Den fanns ju så lägligt på skolan. Varför gå över ån efter vatten som jag brukar säga? (Det brukar jag kanske inte säga, men det lät bra när jag skrev). Hur som helst är den sjuuuukt spännande. Jag är fast.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...