tisdag 13 april 2010

Pensjoskiboms i Somalia?

Under påsken besökte jag vårt grannland Norge. Säga vad man vill om norska språket, men pensjoskiboms är förmodligen världens härligaste ord. Smaka på det! Och vad är en pensjoskiboms då, undrar du? En pensionär som gör en skidsäsong, så klart. Var norrmännen fick det sista s:et ifrån kan jag inte begripa, men det gör inget. Härligt är det ändå. För övrigt vill jag tillägga att norrmännens uttal av Somalia är långt ifrån vackert, men oerhört festligt. Smaka på det också, vet jag. (Du ska liksom nästan svälja och kvävas av det första a:et. Såja!)

2 kommentarer:

Maja sa...

Åh, så härligt. Kan inte det sista s:et vara ett plural-s? Jag vill i alla fall bli en pensjoskibom när jag blir stor!

Josefin sa...

Ah, självklart är det ett plural-s! Pensjoskibom 2045 it is!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...