måndag 28 februari 2011

Det här med föräldraledighet och läsning

Det ekar tomt i min läsdagbok från januari och februari. Det har inte blivit mycket läst sedan Lotten kom in i mitt liv. Jag hade läst att bebisar sov 20 timmar om dagen och hade nog ändå tänkt att tjoho, här ska det bli läsning av. Min bebis sover inga 20 timmar. Och aldrig mer än tre timmar i sträck, men oftast bara två. Och hon sover aldrig ensam i en säng, alltid hos någon. Helst i en famn. Det begränsar ju livet lite grand. Jag testade att läsa ljudböcker, det gick inget vidare. Den enda bok jag hittills läst var en pocket, läst under Lottens sovstunder eller parallellt med amning (multitasking!). Saknar att läsa, men uppskattar det också kopiöst mycket när väl tid för läsning finns. Säga vad man vill, men läsning är fantastiskt fin avkoppling och stimulans. Allt i ett. Det får helt enkelt vara lite glest i läsdagboken ett tag, men läskvalitén kommer att vara hög och böckerna älskade.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...