onsdag 6 april 2011

Lyxjobbar. Gratis, men ändå.

Var på jobbet en sväng för att se fina elevers projektredovisningar, träffa kollegor och visa upp bebis. Min fantastiska kollega Malin gav mig en hög nya böcker inom området beteendevetenskap. Nya fina böcker. Om beteendevetenskap. Det är faktiskt lite lycka. Ska nog köpa snygga pennor och färgglada post-its att göra anteckningar på medan jag läser. Det blir ungefär som att jobba, fast bara det allra lyxigaste, lyxigaste - nya böcker och att ha tid att läsa, göra intressanta (nåja) anteckningar om och sedan drömma om alla roliga lektioner jag ska hålla. Onda tungor kanske hävdar att jag jobbar gratis och att vi kommunanställa är så otroligt lättlurade. Men, då vill jag säga: Det är NYA böcker. NYA. Punkt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...