fredag 14 oktober 2011

Rum för barn är rum för mig

Jag och Lotten (9 månader) var på besök på Rum för barn på Kulturhuset häromdagen. Vilken fantastisk plats! Rum för barn är ett bibliotek för barn i olika åldrar, med alla de finaste böckerna och miljöer gjorda för barn med kuddhörn, rutschkana, spännande labyrinter och vrår att gömma sig i.

En ganska stor del av mig önskar att jag var fem år igen och fick lov att spankulera runt bland allt det underbara och gömma mig i ett hörn med en trave nya böcker. Men eftersom jag inte är fem, utan vuxen, valde jag istället att kura ner mig i en stor soffa med en hög böcker, läste för Lotten och bläddrade i föräldralitteratur (givetvis stod jag plötsligt med en bok full med sömntips i min hand). Jag hittade också en ny barnboksfavorit -  Snigelhjärta. Otroligt fin och poetisk liten kreation.

Rum för barn är härmed ett stammishak.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...