fredag 18 november 2011

LÄSPLATS: Café Macchiato

Jakten på den perfekta läsplatsen fortsätter och denna gång vågade jag mig några steg längre ner på Hornsgatan till Café Macchiato. Teet var gott och det var någorlunda mysigt, men jag blev distraherad. Det unga paret på dejt som satt bredvid mig pratade om alldeles för mycket intressanta saker. Den mänskliga parningsdansen är ju så otroligt fascinerande, alldeles för spännande för att jag skulle kunna fokusera helhjärtat på min bok.

Bekvämlighet: 4
En soffa!

Ljudnivå: 2
Ett trångt fik gör att rösterna kommer för nära. Inte läsvänligt alls, men mycket intressant för tjuvlyssnare (som mig). Jag kan allt om det där paret nu, synd att jag inte får träffa dem fler gånger.

Vy: 3
Utsikt över Hornsgatan, Södermalmshipsters, biltrafik.

Ätbart: 3
Kaffe, te och den obligatoriska kladdkakan och äppelpajen med vaniljsås.






Slutbetyg: 3

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...