torsdag 10 november 2011

LÄSPLATS: Kungsträgården


Jag har ju tagit mig an jakten på den perfekta läsplatsen. Häromdagen kom jag att passera Kungsträdgården, eller Kungsan som stockholmarna säger. Fick gå tre varv runt parken med barnvagnen innan barnet somnade, men som det stod skrivet på en av farmors gamla bonader: Önskan länge närd, uppfylld dubbelt värd.

Jag sätter betyg från 1 till 5 där 1 är uselt och 5 är utmärkt, precis som i den gamla relativa betygsskalan, ni minns.

Bekvämlighet: 2
En parkbänk, rätt och slätt. Dagen till ära var det lite för kallt. Man skulle också kunna resonera att jag hade för lite på mig, men ändå.

Bakgrundljud: 3
Lite trafik, småprat och ett och annat tjoande barn. Ganska lugnt och ingen som stör.

Vy: 4
Höstlöv, höstlovslediga barn, röda bussar och Saltsjön. Det tycker jag är fint.

Mat & dryck: 2
Långa köer och inget snabbt och smidigt sätt att få sin dagliga dos kaffe. När barnet sover måste jag agera snabbt för att inte förlora lästid. En termos hade varit lämpligt.

Slutbetyg: 3 av 5. Trivsamt, men jag saknade kaffet.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...