torsdag 15 december 2011

Behöver du motivera inköpet av nya skor med klack så vet jag boken för dig


Som ett led i mitt jobbpeppssökande lånade jag Karriärhandbok för kvinnor på biblioteket. Usch, nu känns det som om jag vill gömma mig bakom en skämskudde när jag tänker på det. Boken var lite för plump och ytlig för min smak. Inga revolutionerande knep kom min väg, mer än att jag ska undvika gult, investera i ett powerplagg, kosta på mig minst tre handväskor, snygga underkläder och skor som klapprar när jag går. Jag kan alltså använda boken för att motivera en utökning av min garderob inför jobbstarten. Bra, där! I övrigt var det ingen bok för mig, men det finns säkerligen de som kan uppskatta den till fullo. Tjugo bast och ny på jobbet? Ta en titt i Karriärhandbok för kvinnor, vet jag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...