fredag 9 december 2011

Fabulerat listar ÅRETS BÄSTA, sämsta och mest minnesvärda


Man måste älska listor, det måste man. Och snart är ju året slut och det är dags för den traditionella, uttömmande och ytterst välgörande ÅRSLISTAN. Det må vara ett par veckor kvar på året, men jag ska börja klura på mina svar redan nu. Gör det du också, vet jag. Mina svar kommer strax innan året är slut.

  • Den bästa bok jag läst 2011 En given kategori. Kan ju förstås brytas ned till bästa roman, novell, etc. MEN jag ska våga säga bara en. Ungdomsromanerna får brottas med de stora i min litterära boxningsring, minsann. Och jag ska vara subjektiv och jävlig och kanske inte ens välja en bok som kom ut i år. 
  • Årets litterära överraskning Ja, vad har överraskat egentligen?
  • Årets besvikelse Vi kan ju förstås låtsas som om allt är fint och bra för jämnan, men det är ljug. Jag har blivit besviken, det har jag. Men vilken bok svek mig mest under året, tro?
  • Bästa bokblogg jag läst under året Flera nya bokbloggarfavoriter har dykt upp i min värld under året: Bokcirkus, Ord och inga visor, Ordförrådet, Dark Places, Bokbabbel, Bokföring enligt Monika. Vilken blogg ska jag välja som årets favvo?
  • Ett bokbloggarinlägg jag minns speciellt från 2011. Jag har skrattat med, blivit provocerad och tagit lärdom av mina fellow bokbloggare. MEN, vilket inlägg har gjort störst avtryck?
  • Årets lärdom Något måste jag lärt mig av allt jag läst, eller?
  • Årets boktipsare Inspirerad av Boktipset.se tänkte jag utse min egen favoritboktipsare under året. Kan ju bli en tradition, tänker jag.








Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...