onsdag 2 maj 2012

Elva frågor

Mias bokhylla utmanade mig med elva frågor (som hon fått av Bokmilaskogen som fått frågor av Matilda som bland annat fått utmaningen av Enligt O som bland annat fått den av Boktjuven som fått den av Schitzo-Cookie som fått den av Ja, jag är lite bokskadad som i sin tur fått den av Lite socker, etc. Det är en epidemi, gott folk!) Eftersom jag är barnsligt förtjust i enkäter svarar jag gärna. Enligt utmaningen ska jag sedan skicka vidare elva nya frågor till elva personer, men det låter jag bli. Jag är för lat, helt enkelt. Här kommer frågorna från Mia:


  1. Vilken/vilka böcker läser du just nu? Jag läser Niceville, Serieromanen Couch Fiction och Verklig lycka en handbok i positiv psykologi av Martin Seligman.
  2. Vilken TV-serie skulle du vilja leva i? Jag skulle leva i Game of Thrones där alla goda män har stora skägg, dvärgar är hjältar och det finns märkliga borgar och slott. Det verkar spännande, tycker jag.
  3. Vilket århundrade skulle du vilja leva i? 1920-talet verkar fint. De har så snygga kläder då (svarade hon ytligt).
  4. Vilket fantasyväsen skulle du vilja vara? En goding, så klart. En alv, kanske?
  5. Har du någon gång blivit riktigt rädd av en bok du läst? Ja, Linda Boström Knausgårds Grand Mal tycker jag är riktigt otäck, den går under huden på mig.
  6. Har du någon gång gråtit riktigt mycket av en bok du läst? Ja, jag fulgrät till Kirre, en bok om en jourhemsplacerad pojke som jag låter mina gymnasieelever läsa i kursen Psykosocialt arbete. Sjukt sorglig.
  7. Finns det någon bok du ångrar att du läst? Det skulle nog vara Elva minuter av Coelho.
  8. Om du skulle skriva manus till en film, vem skulle du vilja regisserade den? Tim Burton, så klart.
  9. Vilken bok- eller filmkaraktär stör du dig mest på? Den där Twilight-tjejen, Bella. Get a grip.
  10. Vilket är ditt favorit-te? Ett grönt te kallat Hawaii köpt på Stockholm Tea Centre. Sjukt gott.
  11. Får man ta boken med sig in i himlen? Jadå, det går bra.

1 kommentar:

Holma sa...

Hey, Jag ser att du redan blivit utmanad. Men det vore kul om du svarade på mina med :D

http://lusseboken.blogspot.se/2012/05/11-fragor-challenge-accepted.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...