söndag 10 juni 2012

SAMCRO-detox

Jag har sett groteska mängder Sons of Anarchy (även kallade SAMCRO för er som inte är inne i tugget) de sista veckorna. Tre, fyra, fem avsnitt per kväll. En del av hjärnan verkar konstant skanna av omvärlden efter ATF-agenter, kartellskurkar eller andra motorcykelklubbsrelaterade figurer och jag har kommit på mig själv grubbla över hur Tara och Jax ska lösa det här med resan till Oregon.


Jag äger inte tv. Jag ser inte på tv-program. Jag har inget tv-spel. Det finns en anledning, gott folk. Jag kan inte kontrollera mig själv. Ett tu tre är jag fast i Körslaget eller Bonde söker fru och dödar mitt intellekt framför hjärndöd underhållning på tv. Nu skulle jag ALDRIG kalla SoA för hjärndött, men faktum kvarstår, jag blir så uppslukad.

Nu har jag påbörjat en SAMCRO-detox bestående av grönt te och Joyce. Ganska mycket beror det på att det inte finns fler avsnitt att se av Sons of Anarchy. Jag har sett allt, men ändå. Jag försöker, det gör jag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...