lördag 11 augusti 2012

Tidningen Skriva

 
Via Booked fick jag prova att läsa ett nummer av tidningen Skriva. (Jag fick läsa den lite senare än alla andra, för det blev något tokigt med leveransen och därmed fick jag förlängt recensionsdatum). Det fascinerar mig oerhört att det finns en tidning för skrivande. Att det finns så mycket att skriva om skrivande, tänkte jag först. Men visst finns det saker att skriva om, det märker jag nu. Inte minst hur man ger ut en egen bok eller bygger upp storyn i en deckare. Kul med författarintervjuer med fokus på skrivprocessen.

Det mesta av innehållet i tidningen Skriva intresserar mig inte jättemycket personligen. Jag har ingen bok inom mig som vill ut, men den var trivsamt att bläddra lite i Skriva under semestern. Sparar tidningen och tar med den till jobbet; inom svenskämnet finns det säkert en och annan elev som kan inspireras av materialet. Layoutmässigt tycker jag kanske att tidningen har en del att jobba med, det känns lite väl enkelt på en del uppslag, men tidningen i sig gillar jag och tanken på en tidningen om skrivande gillar jag kanske mest av allt. Heja litteraturen!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...