onsdag 16 januari 2013

Min första bok om Ernst Billgren


Bokomslag Min första bok om Ernst Billgren (kartonnage)Min dotters gudfar är en fashionabel man, gift med en amerikanska av samma kaliber. Efter att ha jobbat i Stockholm och London är de numera bosatta i USA och har just fått en liten dotter, Greta. Dags för present, således. Jag gick till barnbokhandeln Bokslukaren runt hörnet och hittade mycket fint att skicka till Greta. Ville förstås att det skulle vara något svenskt och stod och höll i Beskows Tomtebobarnen och Wirséns Vem-böcker till att börja med. Oerhört passade kändes dock pekboken Min första bok om Ernst Billgren, med bilder och frågor till Ernst Billgrens verk.

Välkommen till världen Greta!

Förlag: Bokförlaget Langenskiöld
Köp den, exempelvis på Bokslukaren, Bokus eller Adlibris.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...