fredag 22 mars 2013

Dagens impulsköp

Nu är det bara några veckor kvar tills jag far till Ryssland och S:t Petersburg. Knappade precis in en beställning på Tjuvarnas stad och Ryssar är såna som gillar björkar som ska bli min förberedelselektyr.  

Leni är ett sockerhjärta slank visst med i beställningen också av bara farten. Svårt att motstå Adbåges fina böcker, speciellt när det är rea.

Men! Hur var det nu? "Ett impulsköp gör ingen sommar". Nä. Kanske "Där impulsköpen går in går vettet ut." Nä, det känns inte bekant. "Ett impulsköp om dagen är bra för magen." Ja, så måste det vara.

4 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Jag var inne på Akademibokhandeln i eftermiddags och skulle köpa några böcker för mitt presentkort. Men där var det ju halva reapriset och vips åkte det ner några böcker till.
En gång är ingen gång och så kan både du och jag ha gott samvete :-)

Josefin sa...

Ska brodera ditt ordspråk i korsttygn, tror jag bestämt.

Anonym sa...

Tjuvarnas stad är bra, en bok som växer efter man läst klart
Mia

Josefin sa...

Johanna: Gott är samvetet!

Josefin: Då vet du vad du ska göra nu när Nobelprisprojektet är slutfört. Skulle bli fantastiskt tjusigt ju.

Mia: Ser fram emot att läsa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...