onsdag 6 mars 2013

Tre reafynd

Jag har varit i Skåne några dagar, hälsat på familjen, lärt dottern att paket i plural heter pakeitor och visat henne hur våren ser ut. Vid sidan av dessa äventyr gick jag också på bokrean. Jag VET att jag tidigare gnällt om att jag tappat köplusten, men missnöjet gick helt enkelt över när jag spankulerat omkring på Akademibokhandeln i Lund ett slag. Så kan det också gå.

De litterära skatter som fick följa med hem från rean var Emma Adbåges Lenis Olle, Albert Camus Främlingen och Älskaren av Marguerite Duras. Alltihop för mindre än tvåhundra riksdaler. Gott så.



4 kommentarer:

Ally Regins sa...

Bokreans snygagste böcker, ser jag!

Josefin sa...

JA, jag skriver under på det.

Monika sa...

Jag har inte varit på Akademibokhandeln än, jag tror inte jag vågar det nu heller med tanke på hur många böcker jag redan köpt.

Främlingen skulle jag nog kunna vara spekulant på :)

Sincerely Johanna sa...

Nu ska ju inte böcker dömas efter omslag men det där var ett par riktigt snygga omslag :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...